måndag 2 juli 2012

sjösatt min plasteka idag...

idag fick jag i ena båten i sjön..en sjö som hyser stora abborrar.. 1025gram har jag fått på i sjön.. vet att abborrar på 1800gram har fångats..det är rejäla fiskar när de håller det måttet.. abborrar över 500gram brukar jag återutsätta efter fångst.. vetskapen om att det lurar bjässar i vattnet gör det intressant att fiska...
idag fick jag även letat fram mina karpspön..shimano catana 12 och 13fot.. senast jag fiska karp var jag i ballasjön i bollebygd..en karp på 6,9kg och en på 7,8kg blev det då.. torkad papaya var betet...
Karpen är en rolig fisk som blir rejält stor..drömmen vore en egen damm i trädgården med diverse roliga fiskarter..karp är nummer ett på önskelistan.. i viltvatten är det vanligt med gräskarp då de äter växtlighet och förhindrar att vattnet gror igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar