måndag 16 juli 2012

mera fiske mm

i lördags var familjen iväg på borås djurpark..upptäckte att de fått dit en ny art ..hyena.. fräckt,annars är de afrikanska vildhundarna en favorit hos mig..boråsparken är vi ofta i...passade på att besöka åteln med en säck bröd till kråkorna...
söndagen så blev det ett blåsigt metepass med nytt mäsk i sjön hemma,köpte braxenmäsk hos stjärnås sportfiske..29mörtar och 3abborrar kom upp(har ingen brax i hemmasjön..)gick hem och spikade en minklåda till trapper 90slagjärn, bestämde mig därefter för att testa mäsket i en braxensjö och begav mig till hälltorpssjön i alafors,5sarvar20mörtar och 4braxar blev resultatet där.. idag måndag åkte jag och en kompis ut med min eka och jiggade samt trolla lite,8abborrar och en gädda på ca3kg fick vi sen kom regnet och vi fick ge upp,fram på kvällen ville farsan ut och meta så det blev till att blanda mäsk,46mörtar fick jag och farsan 30mörtar på ca2-3h fiske... antingen har vinden fått igång fisket eller så är mäsket av fin kvalite..väl hemma skulle jag slänga ner lite fisk i rävfällan och ett stort djur skutta iväg..det vi såg av det såg ut som ett lo! troligare att det var en räv eller ett rådjur..lo har synts i trakten förr så omöjligt är det inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar