måndag 23 juli 2012

ingen räv i fällan än...

trots att räven visat sig flera kvällar så har den inte gått i fällan...igår lyckades den på nåt vis att norpa 4ankor av mig..den hade lyckats pressa upp en glipa i hägnet..jädrigt retligt..tänk om räven hade varit lika lättfångad som möss..i morse satt 3möss i en levandefångstfälla..häromdan tog jag två möss i slagfälla..
en del fiske har jag hunnit med som vanligt också,i lördags var vi ute på vassbotten i vänersborg, några skapliga abborrar kom det upp,några göshugg också för första gången där,farsan lyckades kroka en liten gös på 30cm som fick simma tillbaka...nästa fisketur ska bedrivas med löjtacklat flötmete har jag bestämt..
igår testade jag ett kortare sutarepass i hemmasjön men lyckades bara kroka mört, idag har jag skottfältsröjt vid en av mina rävåtlar,rävjakten börjar snart på allvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar