fredag 27 juli 2012

abborrefiske med ekan...

igår var jag ute med ekan och fiskade abborre..lämnade motorn hemma.. skön träning att ro..och framförallt tyst och fint..jag lade mig utanför en risvase som ligger på 5meters djup och pimplade..3-4abborrar kom upp...hittade sen till ett ställe där några träd hänger ner i vattenbrynet..såg att mörten var uppe och sprätte i ytan så jag metade upp några..rodde sen vidare till nästa risvase och metade med fiskbit..7-8fina abborrar på ca2-3hg fick jag där..abborrefiske med fiskbit är sjukt effektivt på större abborre..

när jag kom hem lade jag 2fiskar på gräsmattan..när jag vaknade var de borta idag.. kanske är det fler rävar här och springer..dagens katter äter knappt fisk längre..nu skall jag strax åka och bärga hö så jag hinner inte tjöta mer..klämmer in 2bilder  på höätare av rasen gotlandskanin..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar