söndag 26 november 2023

Jagat och snickrat

I morse åkte jag upp till kompisens mark för att jaga. Jag satte mig i min koja som vi döpt till dasset. Det var minus 9 grader och bistert ute. Efter 2h dök ett rådjur upp men det strök sig mot grannens gärdsgård så det var inte lönt att skjuta. Jag vandrade upp till kompisens åtel istället för att få upp värmen. Där prasslande det överallt så det lät som en hel boskapshjord. Det var koltrastar som grävde i torra eklöv. Jag passade någon timme och sen gick jag ner till gården. Min vän bjöd på kaffe och smörgås. Sen hjälptes vi åt att snickra ett skärmtak över laddstationen till hans elbil. Jag hade tagit med mig egensågade stolpar och takplåt som jag kapat till. Eftermiddagspasset för jakt började vid min åtel i granplanteringen. Tyvärr började jag passet med att stöta ett rådjur. Majsen låg kvar på marken så jag förflyttade mig till ängen istället. Innan mörkret så åkte jag hemåt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar