måndag 16 oktober 2023

förra veckan

Förra veckan var händelserik, jag hjälpte till att slakta tuppar och slaktade tuppar hemma också. Jag har suttit på pass några mornar och några kvällar. En morgon hade jag en dovhjort med spetshorn framme men den hann undan. Jag har monterat min jaktkoja modell "utedasset" hemma hos min kompis. I regnvädret spikade jag takstolar till traktorgaraget jag bygger hos min vän. I söndags åkte jag upp med 5 takstolar, vi spikade snedsträvor i väggkonstruktionen och skruvade fast hammarbandet. Vi fick dessutom fast en takstol i vardera ände på bygget.  Hemma har jag skördat potatis och tillverkat grankransar till allahelgona och städat kaninburar och hönshus. Bina har invintrats. Majsen som jag odlat har skördats... Vi har varit ute på havet och tagit upp hummertinor, 8 krabbor och en för liten hummer hade vi fångat. Båten är uppe ur havet så eventuellt blir det trolling på Vänern framöver.  Broder Tuck har köpt en atv som han påbörjat renovering utav, jag ska se om jag hittar en sån leksak också. Jag har köpt kapellfönster till min volvo valp som jag ska sy fast i dörrarna vid tillfälle. Min bruksbil ska besiktas denna månad så jag behöver lappa avgasröret... Fullt upp med diverse som ni hör... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar