torsdag 7 september 2023

plockat svamp

Tog med mig frugan och lillskrutt till skogen idag. Jag gick direkt upp för en kulle där jag med lätthet brukar hitta kantareller. Frugan och skrutten gick längs vägen med barnvagnen. Jag hittade sjuka mängder med stora fina kantareller och det tog inte mer än max 30 min innan jag fyllt 8-10kg i en bärkasse.  Därefter gick jag till bilen för att åka dit frugan gått. Jag parkerade och hann väl inte traska mer än några meter innan jag mötte 2 damer. De letade svamp men hade bara hittat ett fåtal. Jag sa att jag hittat en full kasse och när de hörde det så undrade de om de fick köpa den. Jag hämtade svampen och sa  åt dem att ge mig ett bra bud( i mitt huvud tänkte jag 500kr) men damen bjöd bara 100kr. Det är lite för lite sa jag men okej då, damerna var ju nästan 80 år gamla och jag vet att jag hittar mer svamp än vad jag hinner äta. Damerna blev lyckliga och 1h senare hade jag nästan fått ihop lika mycket kantareller igen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar