tisdag 1 augusti 2023

semester och roadtrip

Jag har haft fullt upp och dåligt med tid för bloggandet. I juli var jag iväg på wheels and wings i Falkenberg, jag åkte med min vän och hans flamma och grabben min var med också.  Min grabb tyckte att det var häftigt med alla gamla jänkebilar och han köpte 2 leksaksbilar. Jag fick syn på några youtubers som jag kikat på en del, jag passade på att ta en selfie med dem, de är sköna typer. Min fru tyckte att vår familj skulle ut på äventyr så vi åkte på roadtrip en dag. Först åkte vi till Marstrand och vandrade runt fästningen med mera, sen åkte vi vidare till Smögen.  Efter en mellanlandning hemma så åkte vi vidare till Falun.  Där åkte barnen på varsin sup(ståbräda med paddel) i sjön. Jag tog en öl i bäverhyddan.  Jag kom på att det var nära till Rättvik så dagen efter åkte vi upp till classic car week. Barnen fick åka i rodelbanan först. Sen kikade vi på jänkebilar. Dagen efter åkte vi till falu gruva och promenera ett varv runt. Vi passerade Avesta och i Strängnäs gick vi in på arsenalen. Arsenalen är ett militärfordons museum. Många intressanta fordon att titta på, både med hjul och band.  Efter Strängnäs bar det iväg till kungens kurva i Stockholm. Vi tog in på hotell och åkte på utflykt till Lidingö. Där matade vi änderna och fikade. Efter hotellnatten åkte vi ut till Drottningholms slott. Det är en fin miljö att promenera i. Skyddsobjektets område verkade ha utökats sen vi var där senast.. kanske pga rådande omvärldsläge.  Efter en rundvandring åkte vi hemåt via Gränna.  Det var skönt att komma hem, borta bra men hemma bäst. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar