söndag 11 december 2022

nytt uppdrag

I morse gick jag ett varv i trädgården och insåg att en ny räv hade dykt upp. Den hade gått bakom ankornas inhägnad och vid min damm och i slänten vid rävfällan. En hönsbekant hörde av sig på telefon och hon var ledsen och besviken. En mink hade tagit sig in genom en ventil i hönshuset och tagit död på 3 höns. Eftersom ventilen satt högt upp på väggen så misstänkte jag mård. När jag kom hem till henne med en fälla så såg jag spåren. Av storleken att döma och att den gått in i hönsgården via en granstam där hönsgårdsnätet glipade så bedömde jag att det måste vara en mård. Hönsen är instängda och ventilen igenspikad..Jag ställde en trapper 90 genomgångsfälla vid hönshusväggen och fyllde på med fjädrar. Fällan betades med hönskött och lever. En nyfiken mård som letar efter en öppning in i hönshuset borde gå i fällan....och då smäller det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar