måndag 19 december 2022

jagat och skogsarbetat

Ingen tvekan om vad som är roligast för stunden. Jag började min morgon hos kompisen och på min åtel. Jag satt på pass från kl 0730 till kl 1000. Därefter tog jag en sväng bort till kompisens åtel istället och satt där till kl 1200. Några djur förutom fåglar kunde jag inte se. Det fanns gott om spår i snön trots allt. Jag fortsatte dagen med att arbeta i granplanteringen. Jag fällde björkar både stora och små. Nu börjar avståndet bli något längre att släpa veden. De grövre björkarna kapades i 1 meters bitar. Det är helt sjukt vad björk det står inne bland granarna. Skogen börjar öppna upp sig och se riktigt trevlig ut nu, det ska bli kul att se slutresultatet sen när granarna gallrats framöver. Men det blir ett senare projekt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar