onsdag 19 oktober 2022

jaktmorgon

I morse for jag upp till min kompis mark. Jag hoppades på att grisen som jag såg senast skulle dyka upp vid samma tid. Jag kröp in i min koja och studerade fåglar i några timmar. Någon gris kom det inte. Istället så vandrade jag genom skogen och kollade där jag gallrat ur björk. Det fanns fortfarande behov av att plocka ur mer. Jag satte mig en stund i tornet vid ängen, sen gick jag och kollade kullen med björk där jag röjde i vintras. Därefter beslutade jag mig för att åka bort till andra åteln. Jag parkerade längst ner på vägen och sen smög jag till åteln. Solens strålar letade sig ner mellan trädens kronor. Jag satt på pass och spanade på nötskrikorna en stund. Sen smög jag neråt gården och vände upp tillbaks igen. Viltet höll sig borta idag. Nästa gång när jag åker upp så ska jag nog ta med mig motorsåg och huggarekläder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar