fredag 20 maj 2022

åtlat

I morse kollade jag läget vid vaktornet. Det jag hade grävt ner var borta. Det var 2 grishuvuden med skinn och 2 paket med inälvor. Inte nåt fanns kvar så jag tog med kameran hem för en koll.. Jag åtlade med en spann med bryggerirester... urlakat vete. Kamerans bilder gicks igenom. En älg, en grävling, några rävar, någon kråka och nötskrika en liten bock hade fastnat på bild. Men bäst av allt.. en större vildsvinsgalt på ca 100kg. Det var många suddiga kort tagna nattetid men det gick inte se vad det var på dem, jag gissar på att det varit grisar som skrubbat mot tjärträdet för det syns nog inte riktigt på bild om de står där. Hursomhelst en skjutbar gris på bild och en vårbock om man nu skulle få för sig att skjuta det... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar