onsdag 16 februari 2022

ved med mera

Jag har grejat vidare med veden. Nu har jag över 200 säckar björk och över 20 kubik staplat. Jag har städat kring vedskjulet och ställt upp 3 lastpallar till som jag ska stapla ved på. Det finns några barkborregranar som ska ner, torra och fina till brasved. Jag hämtade hem 2 lass idag så jag har att kapa och klyva imorgon..Vädret har ju varit sisådär så jakten har gått bort det senaste. Fullmånen lös starkt igår så jag önskar och hoppas att det kan komma snö.. Häromdan hjälpte jag min vän att röja i ladan och vi körde hem en traktordriven hydralpump, den vägde nog bortåt 300kg.  Till helgen ska vi försöka röja ris där grishagen skall byggas. Hönsen har kört igång med värpningen igen och de flesta kaninerna har blivit parade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar