lördag 2 oktober 2021

vittjat burar i storm

Vi åkte ut på förmiddagen för att vittja och ta upp burarna. Vi började med Tucks burar.. Saltvattnet piskade i ansiktet... och jag funderade på hur mycket den lilla ryds 435 fc skulle klara i vågorna. Frågan var om vi skulle få simma tillbaka om båten skulle välta.. Jag har varit i stora vågor förut men dessa var bitvis helt enorma och det fanns inte en enda båt ute... Vi tog med mycket möda upp Tucks burar och fortsatte med mina... Men min sista kunde vi inte komma åt... Vi lämnade den och på vägen in beslöt jag mig för att beta om och lämna mina andra burar också... Så vi hittade en topp som sluttade från 5-21m och längs ner släppte vi mina 2 tunga burar. Övriga 3 placerades i kanten på en ö. Fångsten var inget vidare men jag fick 7 krabbor att koka varav den största vägde över kilot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar