söndag 3 oktober 2021

havskräftburar...

Jag blir lite lätt galen när jag går in för saker och ting. Idag åkte jag ut till öarna och inhandlade ett gäng havskräftburar. På köpet fick jag med ett 20 tal kulor... linor.. och 2 vakare med flaggor.. gubben hämtade dessutom mer tygmaterial för att kunna fixa flaggor. Sen fick jag en rejäl kastrull med en innerkastrull med hål för kokning av krabbor. Helt klart en mycket bra affär. Burarna var av hög kvalitet och 3 utav dem var lite större med svältkammare och resterande enkla utan svältkammare. De fungerar även till hummerfiske. Jag kommer nog att ordna en länk med 6 burar som jag kan ha vakarna till..  Sen kanske jag fixar några av burarna så grabben kan ha egna hummertinor framöver om han vill med ut. Jag har inte möjlighet att använda 15 burar samtidigt..men brodet Tuck vill säkert ha några med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar