måndag 25 oktober 2021

gårdagens jakt

Igår morse åkte jag upp till kompisens mark. När jag gick till passet hörde jag något vråla grovt.. Det lät nästan som ett stort vildsvin och ljudet kom närmre.. Jag vandrade bort till passet.. men efter en stund så kom jag på att det måste vara en dovhjorts brunstläte.. Jag satt på pass i 3h ungefär och sen gick kompisen ett varv i marken och försökte skrämma fram något. Det blev inget och när vi kom ner till gården så fick kompisen syn på ett rådjur. Jag hämtade bössan igen och det visade sig vara 3 rådjur.. Tyvärr var hållet 200m och grannens hus och väg i skjutriktningen... Jag försökte mig på att gå närmre men de drog upp till skogen direkt. Vi åkte bort och fixade min åtel i grantätningen istället.. Den fixade foderspridaren hängdes upp och fylldes med majs.. ett nyladdat batteri kom på plats också.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar