torsdag 21 oktober 2021

förkyld..

Senaste veckan har jag varit förkyld så det har inte hänt så mycket.. Jag satt på ett litet förmiddagspass idag då hjortarna varit framme igen..men det gav inget. Sen kollade jag åteln vid vaktornet och grisarna hade varit där sen sist.. ny majs slängdes ut. Fullmånen lyser starkt nu...så man borde passa på att vaka. Igår krattade jag löv som jag slängde in i hönsgårdarna.. det råder bot på leran som blir vid ihärdigt regn.. Jag beställde hem nya flaggor till mina vakare som jag ska ha till havskräftsburarna så de skall hämtas i kommande vecka.  Får vi skapligt väder i veckan så kanske det blir  krabbfiske. Havskräftor blir det nog inget med förrän nästa år.. man behöver komma rätt långt ut på öppet hav för att lägga burarna... havskräftor lever på 50-200 meters djup.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar