onsdag 15 september 2021

fiskat och vittjat

I morse åkte vi ut på havet igen. Vi började med makrillfiske vid några olika grundtoppar..Det gav resultat och vi fick ihop runt 30 makrillar.  Då vädret skulle bli kasst och blåsigt under eftermiddagen så var det lika bra att ta upp tinorna.  Första tinan var tom... andra likaså.. men tredje tinan  innehöll 6 krabbor.. sen var det 8 krabbor i 2 tinor och 2-6 krabbor i resterande.  Så totalt fick vi 34 krabbor. Att handla krondill på hemvägen var inte så lätt.. tredje affären hade det som väl var. För säkerhets skull så köpte jag en burk med dillfröer. Nu blir det uppehåll på allt fiske med redskap från 20-27 sept.. och den 27e börjar hummerfisket. Jag sparade och saltade in dagens makrillhuvuden.. farsgubben vill inte fiska hummer så jag får nog ge mig ut med broder Tuck istället. Ikväll har jag kokt krabbor i flera omgångar så jag har att äta i flera dagar och jag får nog frysa in ett gäng med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar