torsdag 5 augusti 2021

vakat räv och gris

Satte mig i vaktornet vid kl 2030. Ute på åkern gick det 4 rådjur och 2 tranor. Vid kl 2200 sprang en rävvalp förbi. En kvart senare sprang en vuxen räv rakt mot tornet med munnen full av kajor.. och jag hann inte med. Ytterligare 3 rävar kom springande mot tornet..en efter en.. Jag flyttade min sittbänk närmare gluggen och satte mig i anläggning...körde muspip med munnen.  Vid kl 2300 kom det en räv i mörkret..jag sköt och det blev tyst.. men jag kunde inte se nån på marken...det var för mörkt. Strax därefter kom ännu en räv.. även den fick tvärstopp av min 22wmr...  Min andra bössa stod orörd i tornet..det verkade inte komma någon gris. Jag lyfte 6.5an mot gluggen och lös med den gröna lampan nedanför tornet. Men jag kunde bara se en räv. Jag gick ner och det visade sig att rävarna låg på varann.       


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar