söndag 1 augusti 2021

vakat gris

Igår afton vakade jag gris hos kompisen.. Vi var 3 pers  som satt på varsitt pass. Jag tog tätningen.. Kl 1900 satte vi oss och vid kl 2045 dök det upp 7-8 grisar på min åtel.. De fick vittring av mig eller så var det en ringduva som skrämde dem.. en ringduva flaxade nämligen upp från åteln. Kompisen hade 2 harar framme. Och vid kl 2245 så hade kompisen på åteln ett myller av grisar framme.. minst 10 st trodde han..Han sköt en kulting. Men grisarna var kvar så han sköt en liten gylta också. Vid kl 0000 ungefär så åkte vi hemåt. Kompisen var nöjd för på 4 jaktpass har det blivit 3 grisar för honom. Vi åkte förbi ängen vid hemfärd och nu hade ett gäng dov kommit ut. Jag hjälpte min vän att flå och ta ur grisarna i hans garage.. Och sen for jag vidare hemåt vid kl 0200.. På vägen hem såg jag 2 rävar... först en valp i vägkanten och sen en vuxen räv som ilade över vägen. Idag är det 1 augusti om jag inte tar fel...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar