torsdag 29 juli 2021

regn...

Idag har det regnat på rätt så bra.. Men det finns saker att göra ändå. Jag hjälpte min vän att nacka bort ca 20 ungtuppar.. Därefter sorterade jag upp mina kaniner och flyttade runt dem. Honor som gått med hanar får gå själva och hanarna fick nya honor. Det vill till att man tänker igenom allt väl så man utnyttjar de burar man har på bästa sätt.. Veden som jag hämtade hem igår har jag kört upp till vedskjulet. Jag var iväg och kollade på fruktträd idag.. funderar på att köpa några fler träd.. victoria plommon och nåt äpple kanske.. såg även ett fint päronträd som bar rikligt med frukt.. men jag köpte inga träd idag.. jag kom hem med 9 st perenna lavendel istället.. det kommer bin, humlor och fjärilar att älska..och så doftar det gott.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar