söndag 6 juni 2021

högsommarvärme...

Högsommarvärme... är ett långt ord...men nu är den här..den efterlängtade värmen. Hundarna ligger halvt utslagna och kaninerna ligger utsträckta i sina burar.. Det gäller att vattna dem flera gånger per dag så det inte blir tomt i flaskor och skålar. Hönsen värper bra i värmen och drygt 100 ägg blir det på 5 dagar...  Gräsmattan och ogräset växer så det knakar.. var 5e dag behöver gräset klippas och jag kan fylla flera hinkar med kirskål och maskrosor varje dag...det tycks aldrig ta slut. I köket är det fortfarande fullt av plantor...och på verandan och i växthuset... och tyvärr måste man tillbringa allt för mycket tid på jobbet för att få ekorrhjulet att snurra... Min vän som jag hjälper med att bygga ett uthus har grejat en del själv så imorgon vill han ha hjälp med att tjärpappa taket... han kom förbi nu ikväll med en kartong sadelgjord.. 60mm bred tygrem alltså.. Jag ska använda det till att sy säte i min veteranbil... eller sy stommen rättare sagt..  Broder Tuck och farsgubben har varit ute och fiskat i havet några vändor i veckan.. och makrillen har kommit in så det får allt bli makrillfiske snart.... Nu är det bara jobb en vecka till sen ska jag ha en veckas semester... Förmodligen kan jag hinna med både jakt, fiske, mekande och annat.. för semester för mig är att få gjort så mycket som möjligt varje dag så man kan ta det lite lugnare resten av året... eller? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar