tisdag 15 juni 2021

gåsmorgon..

Gjorde ett försök att skyddsjaga gässen som bonden besvärades av. Jag var på plats strax före kl 0400.. Det kändes sent för det var ljust när jag gick upp kl 0320. Jag hittade ett ställe mellan spannmålen där det fanns högt ogräs..så jag la mitt ligg-gömsle där och maskerade med grönt gräs. Sen ställde jag ut några bulvaner och kröp ner i gömslet. En korp flög förbi utan att se mig så det var nog godkänt. Ett knippe harar rusade på fältet.. 5 stycken kunde jag se. Måsar flög och skränade på åkern bakom ån. Några gäss varken hördes eller syntes.. Vid kl 0720 gav jag upp.. de flög säkert nån annanstans idag.. möjligtvis kommer de senare om de blivit skrämda från någon annan plats när folket börjar röra sig... men jag tyckte att det räckte med väntan för idag..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar