söndag 13 juni 2021

gårdagens grisvak

Igår vakade jag gris på kompisens mark. Vår gemensamme vän hängde med och fick ta den fina åteln.. Jag gick till tätningen och markägaren gick in i huset för att byta om.  Jag skulle bara böja mig och gå in i kojan så smällde det.. Kompisen hade en gris på åteln efter 2 minuters vak.. Vi satt kvar ett tag på våra pass utifall att det kom någon mer gris. Ett rådjur dök upp hos mig... Kompisen gick och kollade och grisen låg på plats.. den hade gått 7m av 9.3 kalibern..  En galt på ca 50-60kg.. kompisens första gris så det var kul. Vi lastade in grisen i bilen och for hemåt. Efter några minuter insåg kompisen att han glömt sin väska i kojan. Vi åkte tillbaka och då stod det 2 dov på kompisens äng.. och på hans nästa äng stod ytterligare 7 dov...Det bådar gott inför hösten. Jag åkte med kompisen hem och hjälpte honom att flå och ta ur och såga iordning betarna.Sen postade jag trikintestet på vägen hem.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar