fredag 28 maj 2021

valp problem..

Idag backade jag ut min volvo valp.. sen körde jag fram den några meter.. Därefter stängde jag av den och tog min vardagsbil bort till macken. Köpte en dunke bensin och tankade upp valpen för en liten körning. Men jag kom ingen vart.. hur mycket jag än gasade så var det som om valpen satt gjuten i backen. Jag pallade upp valpen och kände på hjul efter hjul.. bromsen låg inte på.. Kanske handbromsen?, men karden gick att snurra så det verkade inte så.. Jag stoppade i fyrhjuldriften och testade.. jag kom en meter bakåt..men när jag försökte framåt så satt jag fast igen.. Det kändes som att växlarna kom i men bilen ville inte röra sig ur fläcken. Troligvis blir det till att plocka ner växellådan för fjärde gången.. men det går ju på 1h... En kompis som är expert på volvo terrängbilar kommer förbi imorgon och kikar på det hela... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar