lördag 15 maj 2021

mekat..

Igår plockade jag loss slavcylindern på min volvo valp.. Jag hade problem med att den läckte och senast jag körde så kunde jag inte få i växlarna. Kompisen kom förbi med verktyg så vi kunde slipa cylindern invändigt.. sen putsades kolven och nya packningar sattes på plats. Idag skruvade jag dit slavcylindern och vi hjälptes åt att lufta. Bromsvätskan i behållaren byttes ut helt och nu är funktionen bra. Imorgon ska jag starta upp valpen om det inte regnar så som idag..  Batteriet är laddat...  Igår mekade jag med frugans volvo v70.. Den dog häromdan och jag upptäckte att den läckte bak vid dieselfiltret.. Jag kollade felkoderna med kompisens hjälp..det stod att bränsletrycket var dåligt. Koderna släcktes och jag bytte ut bränslefiltret.. bilen startades och provkördes och felkoderna kom inte tillbaka. Men senare på kvällen upptäckte vi att det fanns en läcka vid en spridare också.. så det blir till att byta tätningen där vid tillfälle.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar