söndag 23 maj 2021

grejat med åtlarna..

Idag tog jag med vår nya jaktkamrat och åkte upp till kompisens mark. Först visade jag min åtel i granplanteringen..och plockade ner åtelkameran. Sen kollade vi på andra sidan vägen..jag visade vart grisarna gick under viltstaketet och en björkdunge som jag röjt..samt jakttornet. Därefter åkte vi bort till den andra åteln.. åteln med trefoten. Vi plockade ner åtelbelysningen och flyttade fram lampan närmare åteln.. jag hade med mig en bit kabel från min dl 1000 rulle som jag har liggandes hemma. Vi kikade på nästa torn på vägen ner till gården.. Sen knackade vi på hos vår vän.. och lämnade 2 bilbatterier att sätta på laddning..så att vi kan få ljus på åtlarna. Därefter blev det en kik på mitt torn ute vid ängen.. grisarna hade varit där och bökat 2 meter från kojans framkant..  När jag kom hem kollade jag igenom bilderna i kameran.. Det var 99 procent bilder på gris.. antingen en ensam.. eller 2 vuxna eller 2 vuxna med 3 randiga..  Någon nötskrika hade fastnat på bild också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar