lördag 17 april 2021

mer odlingar..

Idag har jag snickrat ännu en odlingslåda vid mitt växthus.. Den ska bara fyllas på med jord nu. Sen har jag grävt ett jättehål i komposten.. i botten på hålet ska jag lägga gödsel och benbitar..varva med halm och gödsel och göra en kulle där en mammutpumpa ska få växa sen..pumpor gillar näringsrik lucker jord. Idag har jag sått palsternackor.. morot..mangold.. nyzeeländsk spenat mm i mina pallkragar. Sen har jag sått mer kål i växthuset för senare utplantering. Fyllet som jag körde hen häromdan har jag krattat ut.. Sen var jag iväg och handlade penseer.. 29st till diverse utekrukor... Björkveden som grannen ska få till sin vedeldade pizzaugn har jag lagt i nätsäckar. Jag har grävt upp 2 rejäla buskar av amerikansk blåbär och en kiwiplanta som behövde flyttas. En tupp har flyttat hemifrån idag tillsammans med ett tiotal hallonplantor.. Barnen har sålt ägg i kvarteret och fått in några hundra spänn.. Motorcykeln har startats upp efter vintern och traktorns batteri är satt på laddning.. det går sakta framåt dag för dag och det finns alltid nåt att göra. Kvällens vildsvinsvak fick jag hoppa över men lovade att bistå med eftersökshund om det behövs... kompisarna skulle sätta sig och vaka ikväll... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar