måndag 12 april 2021

Mer gödsel mm

Idag var jag ledig efter helgens jobb.. I morse yrde snön och vädret var kallt och vått. Jag matade mina djur som vanligt och sen åkte jag och hämtade en släpkärra med hästgödsel till. När jag kom hem så snickrade jag en odlingsbädd av överbliven råspont. Bädden fylldes med gödsel så där blir fint att sätta pumpor som kan breda ut sig över skogen bakom. Jag hade en äggköpare på besök också som undrade vad det var för stolpar jag ställt i trädgården.. det är till mina humleplantor sa jag.. Han blev nyfiken och jag fick förklara hur min odling var tänkt..sen berättade han att han odlade paprikor hemma... och gav mig tipset om att knipsa av paprikaplantorna ovanför 4e bladparet sen. Han köpte med sig ett gäng avelsägg och kommer säkerligen tillbaka och köper ägg fler gånger.. han blev väldigt fascinerad av mina kalkoner.. tuppen Åke är rätt snygg..Jag kollade brevlådan och upptäckte att jag fått ett paket med fröer..så nu har jag mer att så. Jag fick ta en biltur och köpa hem några säckar planteringsjord.. och hämta frugans däck på däckverkstan. När jag ändå var ute och åkte så kollade jag min åtel vid vaktornet.. Bonden hade plöjt åkern.. några grisspår såg jag inte men de kommer väl när bonden sått.. Åkerbönor och vete blir det i år.. Jag grejade i växthuset och planterade om några kålplantor... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar