torsdag 22 april 2021

fixat bilen..

Farsgubben kom förbi så vi hjälptes åt att greja min bil inför besiktningen. En bromsskiva fram hade vi bytt tidigare och nu var det dags för nästa. Även den satt fast så hårt så den fick kapas loss med vinkelslipen... Funktionen i oket fixades till.. kolven smörjdes och trycktes in och ut några gånger. Styrsprintarna till oket togs ur och putsades upp..de fick fett och monterades tillbaka. Därefter byttes stabilisator stagen ut på båda sidor.. Det har låtit klonk klonk rätt länge nu så det ska bli skönt att slippa..  Bilen städades, dammsögs och spolades av... Jag ska nog dra på sommardäcken i år.. jag har åretrunt däck på så förra året brydde jag mig inte om att byta.. Oljan borde jag nog kika på med... det var nog ett år sen sist..haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar