torsdag 1 april 2021

fått nya fröer och planterat

Jag har köpt lite roliga fröer.. Dels några fröer som blir träd.. Japansk körsbärsbjörk, en björk med silvergrå bark.. lite hängbjörksstuk och dessutom doftar saven som jenka tuggummi.. Det ska bli spännande att se om det kan bli nåt. Sen har jag köpt fröer till japansk röd lönn, och ryskt olivträd som ska vara ett riktigt tåligt träd. Och inte nog med det.. jag ordnade hem 25 fröer till av vanlig skogsek från jobbet.. Så många träd lär det bli..Sen hittade jag stora fröer hemma som är från squash eller pumpa.. nåt utav det så de har jag planterat också. I trädgården har jag sått fröer i 3 pallkragar med lock.. rädisor.. vinterspenat.. plocksallat.. ringblommor.. gräslök och pak choi.. och 2 sorters sallat till.. Får se om de kommer upp före sniglarnas framfart.. Jag har troligtvis fått tag på fylle till min tomt också.. jord från åkermark.. 5-10 lass nåt sånt.. Jag får veta mer inom några dagar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar