lördag 3 april 2021

dagens trädgårdsarbete..

Idag började jag morgone med att klyva ved...De 5 kubiken som jag ska sälja är klara nu och mitt vedskjul är fyllt. Jag kapade upp de 2 sista stockarna så det finns lite att klyva imorgon med. Jag fixade 2 större uteburar och flyttade ut kaniner som var födda i höst för att ge plats åt andra. Sen byggde jag vidare på odlingsbädden vid vedskjulet..  gammal ved som legat staplat sen stormen gudrun hamnade i botten på bädden.. sen fyllde jag på med växtmaterial.. Fortsättning följer på den bädden. Jag avslutade där och jobbade lite med ytan som jag ska fyllas upp till förmån för odlingar.. Jag tog bort hallon och björnbärsris.. Sen plockade jag bort sånt som växte upp i mina buskar... Mitt höga prydnadsgräs rensades... Sen städades några kaninburar och gödseln hamnade i kanten på gräsmattan en bit från dammen.. sen hämtades jord från botten på gödselhögen.. och det ströddes på ytan.. Imorgon ska jag fixa en bädd för min pumpaodling precis bakom.. Min granhäck ansades på baksidan.. En koll i dammen visade att min dödskallekarp och 6 st guldidar överlevt vintern.. Dammen ska jag greja med när jag får tid till det.. Det är kul att greja när solen skiner.. hela dagen gick fort... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar