söndag 21 mars 2021

nytt pass..

Min vän äger skog så när jag ändå var där och greja så röjde jag upp ett pass.. Det blev en skjutgata på 60-70 m och 5-10 m brett..  Det var helt igenvuxet med sly när jag kom dit.. diverse skräpträd som brakved...Men efter några timmar var det röjt och riset låg i högar. Min väns farsa brukade jaga rådjur på samma ställe men han har tyvärr gått bort. Det finns ett vattenhål till vänster i mitten av skjutgatan.. Min vän hjälpte mig att resa en stolpe på 5.5 m och fästa upp den provisoriskt.. dessutom finns det 3 träd där också så det kommer utgöra basen för ett torn. Imorgon ska jag påbörja bygget.. Min vän kapade reglar till golvramen och snickrade en stege idag. Jag hoppas att vi kan mata in vildsvin i gläntan.. isåfall har jag grisjakt riktigt nära... bara 5 min bort..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar