fredag 12 mars 2021

grejer att göra..

Jag har en del grejer att göra som jag planerat...här är några grejer.. dels är det att ta hand om veden och mer trädfällning hemma...samt röja vidare i skogen hos kompisen . Sen ska jag ordna fyllnadsmassor till min tomt för att anlägga odlingsytor.. Gödsel skall hämtas och odlingsbäddar iordningställas... Sen har jag beställt några ädellövträd som skall planteras.  Traktorn behöver ett nytt startrelä och startas upp och på volvo valpen behöver jag lufta kopplingen... Motorcykeln behöver jag fixa till inför besiktningen med..likaså min bil som jag behöver byta en bromsskiva och 2 stag i framvagnen på. Jaktligt har jag lite annat att fixa som att resa upp ett jakttorn, laga min norska kråkfälla, fylla foderspridarna, ta hem åtelkameran, sen tänkte jag plantera lite mer viltbete och snickra holkar.. Kråkorna behöver fångas bort hemma på tomten för nu hänger de i träden kring ankhagen, de ska väl stjäla ankornas ägg även i år.. Med djuren hemma har det börjat så smått med lite kycklingar och försäljning av avelsägg, kaninerna borde få smått inom kort med. Jag var ledig idag men vädret var rätt trist så jag roade mig med att storstäda inomhus... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar