måndag 29 mars 2021

grejat i växthuset

Idag regnade det och jag hade planerat att jobba med veden. Jag fick ändra mina planer och greja i växthuset istället. Mina lönnar planterades om i lite större krukor. Sen planterade jag om mina kronärtsskockor, kålrötter och lite annat. Jag passade på att så mer kål såsom svartkål, vitkål, kålrabbi, grönkål och sibirisk kål. Bönor sådde jag med.. både gul vaxböna och bondbönor. En omgång purjolök bulgarian, persilja, sparris, några sorters sallat.. Kan hända att jag sådde nåt mer som jag glömt nu.. I min varmbänk har det börjat gro nu. Jag planterade om en omgång smultronplantor som jag drev upp från frö förra året.. Sen var jag ute i trädgården och planterade min kanadensiska sockerlönn som jag köpte häromdan. En annan lönn som jag satte förra året planterades om i ny jord och i en större kruka med. Sist men inte minst så planterade jag en tallplanta till i slänten hemma på tomten. Här är en bild på en utav lönnarna som jag drev upp från frö nu i mars..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar