torsdag 25 februari 2021

sticklingar viltbete..

Idag grejade jag sticklingar till viltbete...  Dels ordnade jag buntar med sticklingar av pil och en annan sort som jag inte vet namnet på.. Den påminner om krypvide men jag är inte helt säker.. men den växer bra och skjuter massor av skott.. mina kaniner äter gladeligen utav den och jag klipper ner den årligen..  Sticklingsbuntarna ställde jag i blöt.. Men jag gjorde även planteringar i krukor med jord.. Min förhoppning med planteringarna i krukorna är att kunna sätta ut knippena som hela buskar. Jag grävde även upp några rönnar som jag satte i krukor.. tanken med dem är att få dem att gro ordentligt och sen sätta ut dem på jaktmarken..  Frågan är hur jag ska skydda planteringarna i början så inte viltet tar det direkt.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar