onsdag 10 februari 2021

klyvit ved mm..

Idag fick jag vara hemma och vänta på röjsågen som skulle levereras hem till dörren. Under tiden ägnade jag mig åt att klyva ved med yxa. Min arbetsställning blev rätt kass där jag stod och klöv så jag satte mig på huk bland vedträna och klöv det sista. När jag sedan skulle resa mig upp så smällde det till i ryggen.. ett ryggskott var ett faktum. Jag fick kämpa mig hem och upp för trappan... och precis när jag tagit av mig så knackade det på dörren. Det var budbilen med röjsågen.. jag fick ta in den och efter att den värsta smärtan släppt så monterade jag ihop den. Men att gå ut och röja kunde jag glömma... vi får se hur det ser ut imorgon med ryggen....

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Ny läsare på din blogg och nu har jag nog lyckats bläddrat igenom hela den! Jag har blivit grymt inspirerad av all den form av viltvård du sysslar med och dina byggen av fällor. Jag har blivit så inspirerad av dig att jag själv vill komma igång och bygga fällor! Finns det möjlighet att ta del av ritningarna du använder? Jag är väldigt ny vad gäller bygge av fällor så skulle behöva instruktioner..

    Mvh Carl

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar bloggen! Du finner samtliga godkända fällors ritningar på naturvårdsverkets hemsida. Jag tror att jag har namngett alla fällor som jag har med i bild på bloggen. Och skulle du undra något så skriv en kommentar med dina kontaktuppgifter så kan jag kontakta dig( den kommentaren publicerar jag ej isåfall). Fällbygge är riktigt kul och lärorikt, god viltvård dessutom.

    SvaraRadera