lördag 6 februari 2021

hittat ett rävgryt..

I morse var jag med tösen på ridskolan.. I en slänt vid hagen kollade jag läget lite och upptäckte att det fanns ett gryt..  Det såg ut att vara grävt utav grävlingar och det låg sand utanför öppningarna.. men spåren som gick in var ifrån räv..  Rävtikarna brukar lägga beslag på gryten såhär års och de brukar ha en eller fler uppvaktande hanar i släptåg.. Jag borde ta mig ut och vittja gryt någon dag.. det var riktigt längesen jag gjorde det... det är spännande jakt när man har en effektiv rävsprängare...  Jag borde ta och köra ut några betongrör i markerna också när det är tjäle i backen och snö som man kan dra pulka på.. Jag har länge funderat på att bygga ett konstgryt vid åkern där jag har mitt vaktorn.. Rävgrytet vid ridskolan kan jag inte jaga vid..men alltid skoj att hitta ett gryt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar