lördag 23 januari 2021

jaktmorgon och blixthalka..

Åkte hemifrån tidigt i morse.. men det var som bambi på hal is.. min bil åkte kana och spann så fort jag tryckte på gasen.. jag fick vända hemåt och ta frugans bil.. Dubbdäcken hjälpte inte mycket men de var bättre än året runt däck.. I 50km/h och tog det en stund att komma till kompisens jaktmark... på vägen upp såg jag 5 dovvilt..  Jag satte mig vid åteln och nu var kl 0800... så jag var senare än normalt.. Då jag tog frugans bil så hade jag tid att passa.. vid kl 0930 avslutade jag mitt pass och åkte ner till gården. Jag började att flå älgkalven och då kom min vän hem från byn..  Älgen styckades upp och jag tog ena halvan och kompisen tog andra halvan..  Nu sken solen och jag kände inte alls för att åka hem.. soliga dagar går hjortarna fram på fälten.. men det kommer väl fler dar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar