lördag 19 december 2020

jaktdag...

På morgonen satte jag mig och passa på dovhjortarna.. De syntes inte till.. Jag smygjagade lite över marken under dagen.. sen satt jag en timme vid åkern igen.. och smygjaga en vända igen..  Kompisen bjöd på middag så jag stanna för ett kvällspass. Vid kl 1600 gick jag till åteln i grantätningen.. kl 1700 gick spridaren igång och kl 1710 stod grisen på åteln.. Den dog knall fall.. Ytterligare en gris knakade runt men det visade sig vara en hjort..  Den stack iväg... men plötsligt hörde jag en gris vråla.. den fick nog vittring på mig. Strax därefter dök nästa djur upp på åteln.. en hare.. Jag satt en stund till men sen kom kompisen bort och hjälpte till... Grisen fick åka med hem i bagaget så nu hänger den fint här ute... vikt på runt 40kg.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar