lördag 15 augusti 2020

vakat gris

 Igår kväll satte jag mig i vaktornet vid kl 2115... Vid kl 2200 började det knaka rejält... och vid kl 2300 tittade en älg ut framför tornet... Vid kl 0000 hörde jag en gris... och strax efter började det rassla i spannmålen..  Spannmålen är hög nu och det var inte lätt att se nåt.. Nåt bonkade i tjärträdet och det prasslade på åteln.. Vid kl 0200 fick jag se en gris stor som en grizzlybjörn till höger om kojan.. jag satt i anläggning i 20 min och väntade på att den skulle kliva fram så jag kunde skjuta den.. En annan gris smällde med tänderna och den stora gick in bakom mitt torn.. Där traskade den runt länge.. rakt fram i spannmålen verkade det gå en hel flock grisar..men i mörkret gick det inte se dem på 100m håll..Det grymtade på båda sidor om mig och framför och den stora hördes bakom tornet.. det verkade finnas gris överallt..Jag såg 4 stjärnfall under natten och önskade att nöffe skulle posera framför min bössa.... Vid kl 0500 hörde jag det sista grymtet på andra sidan åkern.. nu var det dimmigt... kl 0515 åkte jag hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar