måndag 31 augusti 2020

uppdatering...

Tiden bara rinner iväg.. och nu är det verkligen höst ute.. Det har blivit några vändor till med svampplockning och sisådär en 6 bärkassar med gula kantareller.. Igår plockade jag 1.6kg lingon med hjälp utav min fru... Bonden har skördat veten och jag har suttit och passat från skjutstegen en kväll..men jag hörde bara räv och höll på att få en kattuggla i huvudet... En eftermiddag testade jag att jaga duvor men de flög på tok för högt och helt fel... Min damm höll på att torka ut häromdagen..så även om det kommit någon skur så tycks det vara torrt i markerna..kanske en förklaring till att det är så dåligt med soppar i skogen.. Jag passade på att gräva ur och klä dammens botten med betongplattor utav sjösten.... och dessutom spikade jag en ny dammlucka vid utloppet...Rävfällan bakom huset gillrades häromdagen också... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar