söndag 16 augusti 2020

Bockjakt..

Kompisen bjöd upp mig till sig på bockjakt. Jag var på plats kl 0500... Satte mig på hans pass och kompisen satt på ett av de nya passen, vår vän satt i tornet vid ängen. Dessvärre kom det inget skjutbart även om det knakade bra i skogen. Kompisen bjöd på kaffe vid 8-tiden när vi avslutade vår jaktmorgon. Jag fyllde mina foderspridare med majs... det verkade inte ha varit så mycket gris på marken det senaste... Jag frågade min kompis vad han hade i sin lilla lillstuga hemma på tomten.. Den är är bebolig sa han..det bodde tydligen en gubbe i den fram till 1967.. Vi gick och kikade och det var lite att fixa här och där.. Jag erbjöd mig att hjälpa till mot att kunna ha den som övernattningsbostad i samband med jakter... Det var inga problem... så det får väl bli ett projekt att jobba med då och då framöver..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar