måndag 27 juli 2020

takpannorna uppe..

När jag kom hem från jobbet idag så fick jag se att farsgubben och min svåger klättrat upp på lillstugans tak. Farsgubben hade sågat upp hål för takventilerna som ska ventilera luftspalten i den öppna takdelen.. Dessutom hade de spikat på bärläkten.. Jag hjälpte till att köra fram takpannor och langa upp dem på taket.. sista raden fick kapas och nu saknas det bara nockpannor... Jag kapade upp ett hål i gaveln på huset och monterade en ventil för vinden... Min fru gick loss med målarpenseln och började måla det vita under takutsticket... Svågern fick för sig att han skulle fälla några träd så motorsågen kom fram också...Jag startade upp min gamla traktor men det visade sig att bromsen låg på rejält på ena bakhjulet.. det behöver åtgärdas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar