onsdag 24 juni 2020

skyddsjakt...

Igår hörde bonden av sig.. Kajorna hade invaderat gården och hackade på plasten till foderkorvarna.. den tjocka gröna plasten som låg på höll på att bli sönderriven..Går det hål i plasten inunder så möglar fodret till djuren och det är inte speciellt bra... Jag lovade att komma bort så i morse gick jag upp vid 0530...Och strax efter 0600 var jag på plats.. Kajor och duvor satt över taken och i träden.. säkert 200-300st..Jag gick mot silon och sköt några ganska omgående.. Det var bra med fåglar och en efter en stöp de i backen.. Marken var snart täckt utav kajor och duvor... Vid 0800 tittade bonden förbi och var mycket nöjd och belåten.. dessvärre var nu mina patroner slut..  Det blev närmare 45 fåglar skjutna... En lyckad morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar