måndag 22 juni 2020

misslyckat sarvfiske...

Igår och i förrgår åkte jag till Kungälv för att försöka meta sarv i älven.. Första passet hann jag bara mäska och fixa grejerna..och tappa någon större fisk av okänd sort...sen blev det oväder med åska och världens regn... Bara att packa ihop och åka hem. Dagen efter åkte jag till samma ställe... Man såg hur stora fiskar knödde sig fram i vassen.. Men det ville inte nappa på vare sig mask, maggots eller majs! Det bubblade vid flötet flera gånger så troligtvis var det sutare eller braxen.. konstigt nog nappade de inte.. krok i storlek 12 och ordentligt blyat tackel brukar ju alltid fungera. En mört och en liten löja fick jag.. trots att det vakade, bubblade,sprätte och knödde i vassen..Jag gav upp.. sjukt irriterande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar