måndag 15 juni 2020

gårdagens vakpass..

Igår kväll satte jag mig i mitt vaktorn... Getingarna hade byggt 2 bon sen sist så jag slapp att vara ensam.. ett envist surrande var det. Första djuret som dök upp var en hare... dem satte sig och betade av vetestråna på åkern. Det knakade bra uppifrån skogen... Sen var det grävlingens tur att visa upp sig.. Och en stund senare kom en räv.. Räven såg ut att vara en vuxen så den fick gå vidare. När det mörknat så kom en ensam rävvalp springandes så den sköt jag. Jag hade med mig både 22wmr och 6.5x55...  Den klenare bössan till rävarna.. Vid kl.00.05 åkte jsg hemåt...På vägen hem var det någon som kört på ett rådjur.. jag frågade om det levde och låg kvar i diket.. men de visste inte så jag gjorde en snabb koll.. jag kunde inte se nån så jag sa att eftersöksjägaren får komma med hund.. De tackade för att jag stannat och kollat läget..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar