onsdag 17 juni 2020

fiske på Vänern/vassbotten..

Igår åkte vi upp till Vänersborg och fiskade. Vi hade tagit med oss min trailerbåt.. farsgubben och jag. Vi körde in i vassbotten där vi ankrade upp en stund. Farsgubben jiggade och jag metade.. Jag fick snabbt igång mörten..  Farsgubben satte en mört som bete på sitt metspö och fick en fin matabborre.. Men det var ganska trögfiskat.. Vi satte på varsin wobbler på våra spön och trollade runt i vassbotten.. Jag är lite osäker på om 300m gränsen gäller där inne men vi höll oss ifrån land.. Jag fick ett hugg och vevade in en gös på mitt spö.. 50-60cm lång.. en mycket fin matfisk.. Vi metade på ett nytt ställe men det gav bara några löjor.. Dags för hemfärd och när jag kom upp till bilen så hade jag fått parkeringsböter.. 500kr för att jag stod på gräset utanför parkeringen.. Jag stod inte ivägen för någon och dessutom fanns det inget p-förbud där.. Vi har stått där de senaste 20 åren de gånger vi vart uppe så det kändes ju lite surt.. Hursomhelst så smakade gösen fint till middag ihop med potatismos och gröna ärtor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar