söndag 29 december 2019

uppdatering...

Tiden den bara rinner iväg... förkylningen börjar äntligen att lätta. I förrgår var jag iväg och kollade skidspåret hemmavid.. det skulle sprutas snö hela natten.. Idag har jag fixat 2 st 10 kort på ett nytt gym...har ju glömt att jag inte använt årets friskvårdspeng..  Jakten har uteblivit helt då min lilla dotter ramlade av hästen i torsdags.. överarmen knäcktes mitt itu. Tydligen opererar eller gipsar man inte sånt.. hon fick morfin och en mitella..  Mina modellbyggen fortskrider...nu har jag färdigställt mitt messersmidt plan.. en sidovagns motorcykel... en kanon.. ett gäng tyska soldater mm... Lillgrabben tyckte att vi skulle bygga en bunker ute i trädgården så det har jag hjälpt honom med att påbörja.. men det har resulterat i ett begynnande ryggskott.. jag hoppas att det inte smäller till mer... Jag har handlat majs till mina spridare men det tar nog en vecka innan jag hinner fylla dem... 
Då jag förpassats till att sitta hemma det senaste så har jag laddat ner en språkapp i mobilen.. jag ska lära mig tyska på egen hand... Idag fixade jag årsrapporten på mina kaniner så att jag får ut eu-stödet...  Dessutom har äggköpare börjat att höra av sig om att köpa avelsägg i vår.. Bygget med slaktboden har stått still sen takteglet kom på plats....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar