söndag 1 september 2019

vakat från skjutstegen..

Var tvungen att testa nya skjutstegen.. Satte mig vid 1800 ungefär. Vid 1930 kom en räv ut på övre delen av åkern.. den satte sig och putsade lite på sig själv.. Hållet var ungefär 100m.. inget omöjligt håll men jag vill ha dem närmre. Jag gjorde lite muspip med munnen och den vände och började gå mot mig bakom vetet. Den kommer nog tänkte jag.. men den försvann bakom vildapeln.. och var så nära som 10m.. men jag vågade inte skjuta genom grenarna med studsaren..med hagel hade det gått fint. Räven kom inte närmre... Men strax efter 2000 fick jag syn på en bock i vetet även den 100m bort. Jag spanade en stund och tänkte att den skulle komma närmre...men sen började den gå bortåt så då sköt jag... Och sen blev det passning utav den och hemfärd. Bocken flåddes och hängdes upp i källaren med en viltsäck runt sig.. Skjutstegen var en bra investering..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar